Di Konti Radio Malaysia Negeri FM


Sempena dengan Bulan Bahasa Kebangsaan tahun ini (Oktober 2009), Perbadanan Perpustakaan Awam Negeri Sembilan telah mengundang saya menjadi tokoh di dalam satu segmen Bicara Buku di Negeri FM. Untuk pengetahuan semua, bangunan Kompleks Penyiaran Tuanku Muhammad ini merupakan lokasi baharu Negeri FM yang sebelum ini terletak di belakang Allson Klana Resort (kini Klana Resort). Kompleks yang serba baharu dan canggih ini turut dilengkapi sebuah auditorium.


Kali ini saya diminta memperkatakan tentang karya terkini. Oleh itu, saya memilih Lentera Mustika. Lagipun, novel ini mudah didapati di kedai-kedai buku. Di Seremban, boleh beli di MPH Jaya Jusco Seremban 2, Popular Seremban 2, MPH Giant Senawang dan kedai-kedai yang mengedar buku-buku PTS. Di Ujana Ilmu, sudahlah barang pasti adanya.

Berikut beberapa keping gambar yang sempat dirakamkan oleh Puan Anissah Mohd Yunos (lebih mesra dengan panggilan DJ Amy). DJ yang bertugas ketika saya ke udara ialah Sabrina ("Kekasih Lama" - gelaran di Negeri FM) dan juga DJ baharu Fazreen (yang sudah lama saya kenal sebelum ini). Pertemuan ini semacam suatu reunion!

Turut hadir memberi sokongan ialah beberapa orang staf Perbadanan Perpustakaan Awam Negeri Sembilan. Tidak ketinggalan Encik Shamsudin - Pengarah Perpustakaan Awam NS, yang menjadi 'orang kuat' kerana Perpustakaan Awam ialah sekretariat yang menjalankan Bulan Bahasa Kebangsaan peringkat Negeri Sembilan.


Gambar :  Di sisi saya, Pengarah Perbadanan Perpustakaan Awam NS, Encik Shamsudin


 
Gambar :  Frekuensi Negeri FM




 
 Gambar :  DJ berpasangan - Fazreen & Sabrina 'Kekasih Lama'


 
 Gambar :  Bersedia sebelum rancangan Bicara Karya bermula


 
Gambar :  Kompleks Penyiaran Tuanku Muhammad - pintu masuk utama

Ulasan

Catatan Popular