"Nisah Haron - Pengarang" di Facebook


Halaman ini diwujudkan kepada mereka yang memiliki Facebook dan berminat untuk menyertainya. Laman Nisah Haron - Pengarang ialah tempat menghimpunkan pengumuman khusus tentang pengkaryaan, buku-buku dan segala yang berkaitan dengannya. Perbincangan khusus juga boleh dilakukan di sana.

Laman ini berbeza daripada laman Facebook Nisah Haron.

* * *

Adakalanya, saya tidak dapat hendak meluluskan permintaan ramai daripada kenalan yang mahu menambah saya sebagai senarai rakan-rakan di Facebook. Kalau boleh, memang saya mahu luluskan sahaja semua sekali. Malangnya, jumlah permintaan yang agak ramai itu akan membuatkan saya 'kehilangan' rakan-rakan sedia ada kerana mereka ini akan ditenggelamkan.

Saya terpaksa memilih kenalan untuk diluluskan sebagai kenalan saya di Facebook kerana kalau boleh saya tahu siapa dia itu berdasarkan ruangan maklumat peribadinya. Jika tiada sebarang maklumat yang boleh membantu saya mengenali siapakah calon kenalan itu, mungkin sukar juga untuk saya menambah orang itu ke dalam senarai rakan. Ini juga mungkin bermaksud, dia mahu kenal siapa saya sebaliknya, dia tidak mahu saya tahu siapa dia. Pada saya, jalinan kenalan (bukan persahabatan, kerana pada saya definisinya berbeza) haruslah bermula dengan tautan salam dan bertukar-tukar maklumat asas. Sekurang-kurangnya, tahulah juga seperti 'ooo, dia ini pelajar", "dia ini selalu baca karya saya" ataupun "dia ini sahabat saya yang hilang dulu".

Oleh sebab ramai yang tidak membantu saya dalam membuat keputusan, ada hampir 200 orang calon kenalan yang tidak dapat saya luluskan permintaannya. Saya tidak delete calon-calon tersebut, kerana saya fikir, mungkin satu hari nanti saya mungkin tambah mengenalinya.
.
.

Ulasan

Zaid Akhtar berkata…
salam puan.
mcm pernah kulihat latar gambar ini.
di mana ya?

Catatan Popular