Isnin, Oktober 04, 2010

Yang Berkesempatan dan Yang Diberikan Kesempatan

Bukan semua antara kita mendapat kesempatan untuk bertemu. Adakalanya kita boleh jadi jemu akibat kerap bertemu. Semakin tidak bertemu, kita pun semakin rindu. Sebab itu ada peribahasa Melayu mengatakan apabila jauh berbau bunga, apabila dekat berbau xxx (sila habiskan sendiri). Ada padanannya di dalam bahasa Inggeris - absence makes the heart grow fonder.

Bertemu di Facebook, ada ketikanya bukanlah 'bertemu'. Kita lebih banyak mengabaikan banyak pertemuan di situ. Lebih banyak kita take for granted atas perkenalan dan persahabatan itu. Tidak sama bersembang di Facebook atau sekadar membaca status Facebook sedangkan kita tidak tahu pun wacana yang sebenar.


Gambar : Dari kiri belakang - Nisah, Ranofla Dianti, Amaruszati, Salina, MF Kencana, Nissa' Yusof, Aidil Khalid & Mohd Nor Azriq
Depan - Ummu Hani, Raihani, AinunL Muaiyanah, Hani Salwah
Anak-anak - anak Nisah, anak Dian, anak Rai.


Pertemuan di rumah PENA pada Sabtu yang lalu, hanya sekejap buat saya kerana harus bergegas ke rumah saudara mara yang lain. Lagi pun, apabila sudah ke Kuala Lumpur, kami sekeluarga harus mengambil kesempatan untuk menziarahi beberapa tempat juga. Bukan senang dapat himpunkan anak-anak untuk pergi ke tempat yang sama. (Hanya orang yang ramai anak faham akan maksud saya ini).

Terima kasih kepada kekanda Amaruszati yang menyerahkan buku Panduan Asas Menghias Kek yang telah saya pesan. Sungguh menarik buku ini, terasa seperti sesiapa sahaja boleh membuat hiasan kek dengan mudah.

Kesempatan untuk bertemu bukannya selalu kerana pada saya bertemu di Facebook sama sekali tidak sama dengan pertemuan secara langsung. Ada sesuatu yang magis dalam pertemuan, bersalaman dan bertentang mata.

Saya bersyukur atas setiap pertemuan dan ukhwah yang dapat dilangsungkan.

1 ulasan:

AMARUSZATI NOOR RAHIM berkata...

yang sebentar itu lebih manis asalkan jujur dan ikhlas. beberapa kali kita terhalang untuk bertemu setelah bertahun2 tak bersua. anak2 kecil dulu sudah besar dan comel2 belaka
:-)

Related Posts with Thumbnails