Seminggu yang mencabar - Utusan Sukma

Awal pagi harus meninggalkan rumah pada hampir setiap hari kerana perlu berada di lokasi-lokasi berikut pada jam 7.30 pagi.

22 Jun (Isnin) - SMK Dato' Undang Musa Al-Haj (DUMA), Jelebu
23 Jun (Selasa) - SMK Bandar Baru Serting
25 Jun (Khamis - SMK Dato' Klana Putra, Lenggeng

Maklumat lanjut boleh dibaca di sini.


Tambahan:

24 Jun : SMK Bukit Kepayang, Seremban 2 (Khemah Membaca)
Masa : 8.00 - 11.00 pagi

24 Jun : SK Petasih, Jelebu (Perkampungan Penulis Muda Negeri Sembilan)
Masa : 8.30 - 10.30 malam



Bertugas sebagai penceramah sekaligus AJK sememangnya mencabar. Tetapi apa sahaja di dunia ini yang tidak mencabar sifatnya. Selain menjadi penulis, menjadikan orang lain minat kepada penulisan; menjadikan orang lain turut mencintai sastera juga suatu amanah. Sebab itu, saya percaya bahawa penulis harus menyertai satu perkumpulan untuk membolehkan dia berjuang.

Tentu ada orang kata Hemingway dan Steinback elok-elok saja tulis novel seorang diri. Tak perlupun sertai persatuan penulis. Ya, boleh sahaja duduk sendirian dan menulis tanpa mempedulikan dunia luar. Itu pilihan setiap individu.

Saya bukan dambakan populariti ataupun nama. Saya percaya ukuran keikhlasan, hanya Allah yang mampu melihat. Saya galas semuanya ini sebagai amanah. Mengajak orang membaca karya-karya yang 'amal makruf nahi mungkar' juga sebahagian daripada dakwah juga.

Semuanya bukan mudah kerana laluan yang sukar dan penuh cabaran itulah yang akan memberikan sesuatu yang manis.

Doakan saya, PEN, Kumpulan Utusan serta semua pihak yang terlibat berjaya menjalankan urusan ini dengan lancar dan semoga usaha kecil kami diberkati-Nya.
.
.

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
Kak Nisah, selamat berjaya, dan moga dipermudahkan semua urusan!

Catatan Popular